Sociale Media Coaching

Tijd en goesting om je sociale media zelf onder handen te nemen, maar mis je net dat tikje kennis en ervaring? Ik help je graag op weg. Je maakt zelf het strategisch plan op en de sociale media kanalen aan en beheert ze, maar ik begeleid je hierbij op de voet. 

Wat?

Voor analyse van de huidige situatie, brengen we bestaande kanalen in beeld, analyseren we het sociale mediagebruik, bepalen we het doel en de ‘tone of voice’, en werken we User Personas uit. Als tweede stap ontwikkelen we een strategisch sociale media plan op maat. Welke platformen passen het best bij het gekozen doel? Hoe bereiken we het doelpubliek het beste en bouwen we een band met hen op? We ontwikkelen ook een content strategy: welke inhoud zal er op de sociale media kanalen gepost worden, waar is die te vinden en welke curated (artikels en nieuws van andere instanties/organisaties) content kan er gebruikt worden?  

Als laatste stap zetten we een Social Media Management Tool op, waardoor het dagelijks managen van de sociale media kanalen overzichtelijk blijft. Een cruciaal deel van sociale media is Social Advertising. Dat is reclame via de sociale media kanalen. Er wordt bekeken welk budget er hiervoor opzij kan worden gezet en hoe je het beste adverteert.

De juiste toon vinden, een vlot geschreven en interessant artikel en het perfecte workshopbericht: allemaal ingrediënten voor een onmisbare basiscommunicatie.  
We maken een contentkalender en bekijken welke inhoudelijke strategie er zal toegepast worden.  



Doel is dat de klant zelf het plan uitschrijft, onder mijn begeleiding en hulp. We koppelen dan terug en krijgen het plan terug met mondelinge feedback. Ook bij het opzetten van de kanalen en de sheduling tool zal er teruggekoppeld worden en suggesties voorzien worden zodat de klant voldoende voorbereid is om nadien zelfstandig aan de slag te gaan. Achteraf is het nog mogelijk om via Skype-gesprekken feedback te geven en vragen te beantwoorden.

Hoe?

Tijdens het eerste Skype-gesprek gaan we gedurende twee uren dieper in op alle zaken die nodig zijn voor het strategisch plan en krijg je voldoende tips & tricks om zelf mee te gaan experimenteren. Ik bezorg je alle nodige templates en interessante gratis online tools en links. Tijdens het tweede gesprek van dezelfde duur, bespreken we het strategisch plan dat jij in tussentijd opmaakte. We overlopen je vragen en bedenkingen, en bekijken of er nog extra coaching nodig is of dat je zelf aan de slag kan. 

Voor wie?

Dit traject is voor ondernemers en KMO’s die het belang van sociale media inzien, en wordt ook vaak gekozen door communicatiemedewerkers van een groter bedrijf die zich willen specialiseren in sociale media.

Prijs?

Voor een 2 x 2 uur durende coaching, inclusief templates en voorbereidingen, betaal je 400 euro. Per bijkomende sessie betaal je 70 euro/uur.